Nedavno smo svjedočili gašenju American Photo i Popular Photography magazina, dva velika giganta u svijetu magazina koja su najduže opstajali do sada. Također, u decembru 2016. godine, Conde’ Nest su objavili da idu ekskluzivno sa digitalnim magazinom i da će “biti još više redukcija i promjena”. Sa neizvjestnom budućnošću za druge izdavače kao što su Hearst i Time Inc., teško je i predvidjeti koliko daleko će se ova epidemija proširiti i koliko brzo će doći.

Prije 20-ak godina, tokom vrhunca ovih kompanija koje se sada bore da opstanu, profesionalni fotografi su se mogli zaposliti za platu od čak 3000 dolara po danu. Danas je uobičajeno da fotograf bude plaćen između 250-300 dolara po danu za neku veliku publikacijsku kuću, tako smanjujući honorar za oko 80%. Dok su se crvene zastave već vijorile za svijet fotografije otkad je nastupila era internet, tek sada su zaista printanja izdanja ugrožena do svog potpunog nestanka.

Kako god, važno je naglasiti da je New York Times objavio da podiže dnevne isplate za fotografe skoro duplo, sa 250-300 dolara dnevno, na 450 dolara, koja i dalje jedva da dostiže prosječnu uredničku stopu danas. Da naglasimo i to da je to omogućeno od strane povećanja prihoda za digitalnu pretplatu koja sada dostiže bilione dolara, prenosi Times.

Stoga šta je poveznica između gašenja magazina i komercijalne fotografije? Printane publikacije gube svoju publiku zbog digitalnih plaformi, koje vode do manjih budžeta, kompanije i brendovi prebacuju svoje reklame u digitalni svijet gdje za manje novca dopiru do većeg broja ljudi, što znači da je na vama fotografima red da se prilagodite ovom stalnom mijenjanju tržišta.

“Uz fotografiju koja je sada postala roba umjesto umjetnosti, talentirane fotografe možete pronaći u izobilju”
Apetita za sadržajem na internetu je veći i rasprostranjeniji nego ikada i za jedan printani magazin u historiji, što znači da novog sadržaja nikada ne nedostaje i da je u stalnoj potražnji za punjenjem rubrika i stranica za svijet da ga vidi.

Da li profesionalni fotografi i dalje mogu pristojno zarađivati? Naravno, ali karte su se promijenile i dalje nastavljaju da se mijenjaju. Sa fotografijom koja je postala roba umjesto umjetnosti, talentirane profesionalne fotografe možete pronaći svuda, sa opremom za slikanje koja je sve više dostupna širokom auditoriju, i sa oglašivačima poput Instagrama – možete ih pronaći lako i u širokom obimu.

Kada smo to zaključili, tradicionalna fotografija sigurno nije onakva kakvu smo je izvorno poznavali, ali će evoluirati sa evolucijom medija i svjetskog sadržaja, otvarajući vrata za sve one koji su voljni da stvaraju iznad onoga što je fotografija nekada bila.

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here