Njemački fotograf Sven Marquardt boraviće u Beogradu tokom juna meseca u okviru projekta Artist in Residence. Centralni događaj rezindenture biće Marquardtova izložba Future’s Past koja je otvorena 5. juna u Velikoj galeriji KC Grada, a koja će biti upotpunjena pratećim programima. Kao i u okviru svih rezidentura, umjetnik će tokom svog boravka stvarati inspirisan Beogradom.

Ako ste čuli za berlinski klub Berghain, onda sigurno znate da upravo Sven čeka na ulazu i odlučuje da li ćete ući u klub ili ne. Svako ko je planirao odlazak u Berghain zna ili misli da zna strategiju sigurnog ulazaka, a o tome može da se sazna i na nekoliko blogova i Youtube tutoriala, ali ne zna, ili možda ne zna, da je Marquardt od 2007. godine zaslužan za oblikovanje vizuelnog identiteta Berghainovog labela OstGut Ton.

Možda je zanimljiv podatak i to da se na omotu par izdanja Berghainovog labela OstGut Ton, nalaze upravo njegove fotografije – misteriozni portret starije žene i malog dječaka, prodornog ali vrlo dopadljivog pogleda.

Marquardt ima bogatu umetničku karijeru koja je umnogome bila uslovljena društveno-političkom situacijom prije i poslije pada Berlinskog zida. Rođen 1962. godine svoju karijeru počinje ranih osamdesetih u Istočnom Berlinu, radeći prvo kao asistent poznatog fotografa Rudolpha Schafera prevashodno u modnoj fotografiji. Od 1986. kao samostalni fotograf publikuje svoj rad u mnogim poznatim njemačkim časopisima poput Das magazin, Der Sonntag, Neues Lieben, izlaže samostalno i grupno. Njegov rad je i cenzurisan u Istočnoj Nemačkoj a i sam se susretao sa cenzurom zbog negovanja specifičnog vizuelnog identiteta koji, kako se navodi nije bio u skladu sa standardima izgleda muškaraca u socijalističkoj državi.

Izložba Future’s Past reflektuje tri decenije njegovog rada, crno-bijele fotografije nabijene su simbolizmom kao i referencama iz istorije umjetnosti koje nisu tako lako uočljive i zahtevaju pažljivo posmatranje. Rad na ulazu Berghaina svakako je inspirativan za Marquadta, iako on sam preferira da prvo upozna svoje modele i smesti ih u precizno dizajnirani dekorum, koji se pretvara u spontanu pozadinu kojom dominira jako prisustvo subjekta u jukstapoziciji sa aksesoarima i rekvizitom. Sve je u jakom kontrastu pa otuda i odabir crno-bele tehnike koja taj kontrast pojačava: fotografije snimljene na dnevnom svijetlu odaju uglavnom mračnu atmosferu i auru noćnih zbivanja. Impregniranje dijelova prošlosti u budućnost i sadašnjost predstavlja zajedničku nit u njegovom opusu koju će publika moći da isprati na izložbi sve do 17. juna.

©Sven Marquardt
©Sven Marquardt

3 KOMENTARI

  1. I in addition to my buddies appeared to be reviewing the best solutions from your web blog then suddenly came up with a terrible feeling I never thanked you for those strategies. My ladies happened to be certainly joyful to see all of them and have in effect simply been taking pleasure in them. I appreciate you for actually being so accommodating and for having this kind of brilliant subject areas millions of individuals are really wanting to know about. My personal sincere apologies for not expressing gratitude to you sooner.

  2. Thank you for every one of your work on this web page. My daughter enjoys managing internet research and it’s obvious why. Most of us learn all concerning the compelling manner you produce rewarding suggestions through this blog and in addition encourage participation from others on the area so my princess is truly discovering a whole lot. Take advantage of the remaining portion of the year. You are performing a remarkable job.

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here